Προεκλογικό δωράκι…ενα λεωφορείο

   Κούρασαν πραγματικά οι διθυραμβικές ανακοινώσεις της δημοτικής αρχής για τις συγκοινωνίες. Βαρεθήκαμε να βλέπουμε φωτογραφίες του δημάρχου μέσα και έξω από τα λεωφορεία. Δεν ταιριάζουν η αλαζονεία και οι θριαμβολογίες όταν τα προβλήματα είναι ακόμη εδώ και συνεχίζουν να ταλαιπωρούν χιλιάδες επιβάτες. Η πολιτική κόντρα ανάμεσά στις δύο μεγάλες δημοτικές παρατάξεις έχει γίνει το μόνο κριτήριο που καθορίζει  τις ενέργειές τους. Το «φαίνεσθαι» κυριαρχεί πάνω στην ουσία. Ας δούμε λοιπόν τα πράγματα με λίγο πιο ψύχραιμη ματιά.

Τα δρομολόγια των λεωφορείων αποφασίζονται από την διοίκηση του ΟΑΣΑ. Είναι ουσιαστικά κεντρικές κυβερνητικές αποφάσεις.’Οπως λοιπόν,όλα τα πράγματα στη χώρα προσαρμόζονται στο γενικότερο κλίμα λιτότητας,έτσι προσαρμόζεται και αυτό. Ο ΟΑΣΑ λοιπόν μπορεί να κόβει και να επαναφέρει δρομολόγια, αυτός άρα έχει και την κύρια ευθύνη για ότι καλό ή κακό συμβαίνει. Η αλήθεια είναι ότι ο δήμαρχος δε μπόρεσε σε καμιά περίπτωση να αντισταθεί στην κατάργηση των δρομολογίων. Υπάρχει περίπτωση να μην είχε ενημερωθεί για τις αρνητικές εξελίξεις; Που ήταν τότε το κύρος του, οι επαφές του και οι γνωριμίες του; Ούτε την πολιτική βούληση να φέρει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο δεν είχε! Δεν έχει δικαίωμα να πανηγυρίζει τώρα που φαίνεται να επανέρχεται η γραμμή Τερψιθέα-Σύνταγμα(165).Η θετική αυτή εξέλιξη δεν οφείλεται στο δήμαρχο αλλά σε δύο άλλους παράγοντες:

1)Η αγανάκτηση των κατοίκων ήταν τόσο έκδηλη που έφτανε παντού(μέχρι και σε κυβερνητικούς παράγοντες).Τη συναντήσαμε και εμείς σε όλες τις εξορμήσεις που κάναμε μοιράζοντας το κείμενό μας. Εκδήλωση αυτής της δυσαρέσκειας σίγουρα αποτελούν και οι 1000 και πλέον υπογραφές που μάζεψε η παράταξη «ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ».

2)Καμιά θετική εξέλιξη όμως δεν θα υπήρχε αν δεν ήμασταν σε προεκλογική περίοδο. Η τωρινή κυβέρνηση γνωρίζοντας ότι μετράει μέρες στην εξουσία, κάνει ένα προεκλογικό δωράκι προσπαθώντας να φτιάξει το προφίλ του αγαπημένου της δημάρχου ενώ ταυτόχρονα πετάει το μπαλάκι για την μονιμοποίηση της νέας γραμμής στην επόμενη κυβέρνηση.

Για αυτό και δεν χωράει κανένας εφησυχασμός στους κατοίκους της περιοχής. Το 165 είναι προσωρινό και ακόμη δεν το έχουμε δει να κυκλοφορεί. Μας λένε από τώρα ότι αν αυτή η γραμμή δεν είναι κερδοφόρα και επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του ΟΑΣΑ θα καταργηθεί.

Επιπλέον παραμένουν τα προβλήματα στη συχνότητα των δρομολογίων του μετρό που αποτελούν και τη βασική σύνδεση με το κέντρο. Εκεί εστιάζονται και οι βασικές ανάγκες σε μετακίνηση. Η δημοτική συγκοινωνία που εγκαινιάστηκε μπορεί να εξυπηρετεί κάποιες τοπικές μετακινήσεις αλλά λύνει ένα πολύ μικρό μέρος των συνολικών προβλημάτων. Η δημοτική συγκοινωνία θα κριθεί στην πορεία παίρνοντας υπόψη τα εξής:

α)Κατά πόσο στερεί χρήματα που θα μπορούσαν να καλύψουν πιο σοβαρές ανάγκες.

β)αν έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να αποθαρρύνει τη χρήση του αυτοκινήτου και άρα δεν επιβαρύνει περιβαλλοντικά

γ)αν συνδυάζεται αποτελεσματικά με τα κεντρικά ΜΜΜ

Tα MMM είναι ένα κεντρικό ζήτημα που συνδέεται άμεσα με τις πολιτικές λιτότητας που επιβάλλονται από κυβέρνηση-ΕΕ-ΔΝΤ. Μπορεί ωστόσο, το τοπικό κίνημα να πιέσει και να αποτελέσει μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας που θα φέρει και άλλες προτεραιότητες.

  • Να μπουν μπροστά οι λαϊκές και εργατικές ανάγκες στα δρομολόγια, στα εισιτήρια, στις εργασιακές συνθήκες.
  • Να συναντηθούν οι κάτοικοι με τους εργαζόμενους σε ΕΘΕΛ,ΟΑΣΑ,ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
  • Να πάρει σάρκα και οστά αυτό που λέμε εργατικός-λαϊκός έλεγχος στα ΜΜΜ.

Δηλώνουμε παρόντες σε κάθε προσπάθεια προς αυτην την κατεύθυνση και θα πάρουμε όποια πρωτοβουλία χρειάζεται για να υπάρξει κοινή δράση των αγωνιζόμενων κομματιών της γειτονιάς απέναντι σε ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί κυρίως τα φτωχά εργατικά στρώματα. Τέλος θεωρούμε αυτονόητη την ευθύνη των αριστερών παρατάξεων που συμμετέχουν στο δημοτικό συμβούλιο, ως προς την ανάγκη συμβολής τους σε αυτήν την προοπτική αγώνα για τις δημόσιες συγκοινωνίες.

εκτος πλανου

 

ektos.planou.ellargy@gmail.com

ektosplanou.wordpress.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s